گاه نوشتی بر اوضاع کلشتر

گاه نوشتی بر اوضاع کلشتر

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 41
بازدید دیروز : 100
بازدید هفته : 194
بازدید ماه : 192
بازدید کل : 10705
تعداد مطالب : 51
تعداد نظرات : 129
تعداد آنلاین : 1



 روستای زیبای من کلشتر

آبشار کلشتر

 این آبشار که در قسمت غربی کلشتر و در محله ی منتی قرار دارد ، می تواند به یک جاذبه گردشگری بزرگ تبدیل شود. این آبشار دارای طول 25 متر و آبگیری حدود 20 متر  و در حال حاضر بکر می باشد و اگر کمی به وضعیت ظاهری آن و مسیر های آب آن رسیدگی شود و همچنین از همه مهمتر راه های ارتباطی به آنجا ترمیم و یا احداث شود، استعداد تبدیل به یک مکان توریستی را دارد. بنده به همراه برادرم، چندین گروه گردشگری را از قزوین و تهران به این آبشار آورده ایم که این امر بازتاب جالبی در سایر گروه ها ایجاد نمود.

آبشار

اسلاسری

منطقه ی اسلاسری

این منطقه که از مناطق ییلاقی کلشتر به شمار می رود دارای مراتعی سرسبز و جنگلهایی زیبا می باشد. اما بعلت عدم وجود جاده ی مناسب، حتی خیلی از کلشتریهای ساکن در محل تابحال این مکان زیبا را از نزدیک رویت نکردند.

شاید خیلی از شماها فکر کنید که این عکس متعلق به کلشتر نیست. اگر به عکسهای بعدی دقت کنید متوجه می شوید که این مکان رویایی در کلشتر می باشد.

اسلاسری در تابستان 

  سرچشمه کلشتر

این سرچشمه نیاز به معرفی ندارد. اما فقط باید به این نکته دقت کنیم که چند چشمه در کشور وجود دارد که این حجم آب از دل زمین خارج شود؟

آسمانسرا

ازبین مناطق زیبای کلشتر٬شاید فقط قله آسمانسراست که در بین گردشگران مورد توجه قرار گرفته است. ارتفاع ۲۴۵۰ متری این قله باعث شده است که محل مناسبی برای صعود کوهنوردان آماتور به شمار رود. اما جدا از عدم وجود جاده مناسب برای گردشگران٬ نکته تاسف برانگیز اینجاست که کوهنوردان همیشه مسیر هرزویل را جهت صعود انتخاب می کنند و مسیر کلشتر هیچگاه استفاده نمی شود. چرا؟

آسمانسرا

 

 

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

صادقی
ساعت14:18---27 فروردين 1393
بسیار جالب و حامل تاسف

رضایی
ساعت21:12---20 فروردين 1393
سلام آقای مسعود خان

بابت زحماتتون ممنونیم. ولی فایده نداره. این که بتونیم کلشتر رو به یک محل توریستی تبدیل کنیم خیلی خوبه. اما کلشتر هنوز مشکلات پایه ایش حل نشده. مثل آب. سرچشمه کلشتر این همه آب داره اما مردم کلشتر ساعتی آب دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان کلشتری هست،اما کلشتر هنوز جاده نداره.

شورای شهر رودبار دست کلشتری هاست،اما هنوز شهرسازی کلشتر دچاره مشکله.

و هزاران مشکل دیگه...

مشکلات کلشتر حل نمی شوند. چون کسی به فکر نیست.


پاسخ:آقا یا خانم رضایی٬ تا حدودی حق با شماست. بله مشکلات اساسی ما هنوز حل نشده. اما این دلیل نمیشه که به موارد دیگه فکر نکنیم. به نظر من تا زمانی که اختیار محل دست افراد سنتی هست٬ وضعیت محل همینگونه باقی میمونه. بزرگان محل برای محل زحمات زیادی کشیدند و به گردن ما حق دارند. اما زمونه الان عوض شده و باید بروز باشی. وقتی دولت برات کاری نمیکنه٬ تو باید فکرتو به کار بندازی بد‌ونی چطور واسه محل درآمد ایجاد کنی.. قرار نیست خیرین کلشتر فقط ماهی به مردم بدند. بیان ماهیگیری رو یاد بدند. مثلا همین آبشار. اگه خیرین محل جمع بشند و به کمک شهرداری رودبار که توسط شورای شهر نفوذ داریم٬ و اداره راه که اونم توسط آقای شعبانپور صاحب نفوذیم٬ یه حرکتی برای آبشار بکنیم٬ میدونید چقدر میت‌نیم‌درآمد از طریق مسافرین نوروزی و تابستون کسب کنیم؟ از طریق همون درآمد نقطه گردشگری دوم رو راه بندازیم و همینطور الی آخر. اونوقت دیگه خودکفا میشیم و میتونیم‌مشکل آب کلشتر که هیچ٬ کیش و قشمم حل کنیم. ببنید دوستان٬ راه زیاده٬ اما عزم نیست. بعدشم لینک کردن آدما و ارگانها هم سخت شده.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط مسعود رفیعی کلشتری
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :